Konsultant i trener, specjalista w dziedzinie fundraisingu i marketingu organizacji non-profit oraz reklamy społecznej. Absolwentka Zarzadzania i Marketingu, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od ponad 13 lat związana z branżą marketingu oraz fundraisingu. Doświadczenia w marketingu zdobywała pracując w międzynarodowej agencji reklamowej Ogilvy, obsługującej największe światowe marki, m.in. Dove, IBM, Sprite, Jacobs, Prince Polo. Pełniła też funkcje Kierownika Działu Marketingu i Komunikacji, w trzeciej co do wielkości, prywatnej sieci medycznej w Polsce - Centrum Medycznym ENEL-MED S.A.
Ponad 6 lat pracowała w największej na świecie, prywatnej organizacji non-profit: Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce, gdzie pełniła funkcję Dyrektora Marketingu i Fundraisingu. Prowadzone przez nią kampanie fundraisingowe otrzymały dwie nagrody, w jednym z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych EFFIE Awards, w kategorii non-profit, za najefektywniejsze kampanie fundraisingowe w Polsce. Odebrała także nagrodę Golden Arrow, dla Najlepszego Marketera Bezpośredniego Roku. Podczas jej pracy w stowarzyszeniu, przychody z fundraisingu wzrosły ponad dwudziestokrotnie, a ilość darczyńców z 10 000, do ponad 100 000 osób w bazie danych. W SOS Children's Villages International, pracowała jako międzynarodowy konsultant ds. fundraisingu i kampanii multichannelowych, szkoląc fundraiserów z innych krajów regionu CEE. Specjalizuje się w fundraisingu oraz marketingu organizacji non-profit, w tym w rekrutacji nowych darczyńców indywidualnych oraz korporacyjnych, kampaniach marketingu bezpośredniego (direct mailing, blind mailing, sms, e-mailing), segmentacji darczyńców w bazie danych oraz kampaniach 1% podatku. Obecnie prowadzi Instytut Fundraisingu w Polsce. |
Polski dziennikarz, były redaktor naczelny i twórca TVN CNBC, były dyrektor działu serwisów biznesowych TVN.
Studiował teatrologię i prawo na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz nauki polityczne na Uniwersytecie Warszawskim. Swoją karierę zaczął na początku lat 90 pracując w radiu RMF FM kolejno jako depeszowiec, prezentując Fakty RMF FM i współtworząc magazyn Radio, Muzyka, Fakty. Od 1996 roku prowadził programy informacyjne w Telewizji Wisła w Krakowie. W 1997 rozpoczął pracę w TVN, najpierw pracował jako reporter krajowy, później producent informacji zagranicznych. Od września 1998 roku był autorem magazynu Fakty. Ludzie, pieniądze w TVN. Był też współautorem i współprowadzącym weekendowych wydań Faktów TVN. Jest współtwórcą TVN24, a także od lutego 2001 był szefem redakcji biznesowej. Od początku istnienia stacji był prowadzącym programy biznesowe ( Biznes i gospodarka i Bilans). Prowadził m.in. program Firma o tym jak stworzyć własny biznes oraz pierwszy polski magazyn ekonomiczno-informacyjny Fakty, ludzie, pieniądze. Obecnie pełni funkcję doradcy zarządu spółki Gremi Business Communications, wydawcy dzienników “Rzeczpospolita” i “Parkiet”, miesięcznika “Sukces” oraz dwutygodnika “Bloomberg Businessweek Polska”. |
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie (Obsługa ruchu turystycznego) oraz Szkoły Hotelarskiej w Krakowie (hotelarstwo). Doświadczenie zawodowe: 1984-89 Orbis Kraków – organizacja i obsługa zagranicznej turystyki przyjazdowej; od 1989 ATH Intercrac (Prezes Zarządu) – organizacja zagranicznej turystyki przyjazdowej; od 1999 Symposium Cracoviense (Prezes Zarządu) – organizacja i obsługa kongresów konferencji , szkoleń, wystaw i imprez promocyjnych. Członkostwo w organizacjach: SKKP, ICCA, KIT.
Obecnie pełni funkcje Prezesa Zarządu Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce oraz Prezesa Krakowskiej Izby Turystyki. Jako przedsiębiorca od roku 1998 specjalizuje się w kompleksowej organizacji i obsłudze konferencji i szkoleń. Laureatka nagrody MP Power Awards 2013 w kategorii Meeting Planner - PCO/DMC. Jej firma Symposium Cracoviense otrzymała rekomendacje profesjonalnego organizatora kongresów Polskiej Organizacji Turystycznej - Poland Convention Bureau i Krakow Convention Bureau oraz posiada certyfikat „Zielone biuro”. |
Politolog i dziennikarz, absolwent UW i Podyplomowego Kursu Służby Zagranicznej. Od blisko 20 lat specjalizuje się w zagadnieniach branży konferencyjno-kongresowej i turystyki biznesowej. Wykładowca akademicki, autor ekspertyz i strategii dla inwestorów i zarządców obiektów kongresowych i hotelowych.
Spędził 8 lat w służbie zagranicznej na placówkach RP w USA. Ekspert Unii Europejskiej w programie UE Phare Tourin ds. rozwoju marek w gospodarce turystycznej. Współzałożyciel i wieloletni członek władz Stowarzyszenia „Konferencje i Kongresy w Polsce”. Członek Rady Polskiej Organizacji Turystycznej IV kadencji i Rady ds. Turystyki przy Ministrze Gospodarki. Współtwórca polskiego programu „Ambasadorowie Kongresów Polskich”. Inicjator znanych projektów branżowych: Katalogu Obiektów i Usług Konferencyjnych, Targów Turystyki Biznesowej, Europejskiej Akademii Organizatorów i Planistów Konferencji.
Prowadził firmy Meeting Management i Meetings Poland. Był dyrektorem marketingu i sprzedaży w firmach hotelarskich: HOTEL500, BOSS, ANDERS GROUP. Prowadzi szkolenia i doradztwo w zakresie rozwoju firm i regionów z wykorzystaniem konferencji, kongresów, eventów biznesowych oraz inwestycji w turystyce biznesowej.
|